Maaien


Er is altijd wel wat te doen op de boerderij, en dat zijn vaak mooie gelegenheden om mijn toestel uittesten.
Dit keer was het de beurt aan de grote lens, de EF 75-300mm f/4-5.6 III.
Pfiew, die weegt er wel in als je dat niet gewend bent. En hij draait wat minder soepel.
Toch vind ik het voor zover ik het nu kan beoordelen een fijne lens.
Het feit dat ik nu veel verder kan inzoomen dan  met mijn oude, simpeler toestellen mogelijk was is alleen al een pluspunt.


Achter onze boerderij bevind zich de Hondsrug.
De Hondsrug is een langgerekte rug in de provincies Drenthe en Groningen en die strekt zich uit van Emmen tot de stad Groningen. Door de Hondsrug hebben wij te maken met een enorm hoogte verschil rond ons bedrijf. Het verschil van de straat tot aan het hoogste punt is 7 meter.


Ik stond zo'n  3 meter lager dan de trekker toen ik de foto helemaal bovenaan deze blogpost nam. Daarna ben ik naar boven gelopen om meer foto's te nemen.


Maar ook dit keer maakte ik fouten.
Weer had ik niet de juiste sluitertijd te pakken om snelheid vast te kunnen leggen. En mijn inschatting van de afstand ten opzichte van deze grotere lens was helemaal fout. Ik kon niet verder uitzoomen en daardoor is de trekker te vol in beeld gekomen.

Ach ja, het is een leerproces ;)

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.
Top