Canon EF 50mm f/1.4 USM

De 'plastic fantastic', ook wel de 'nifty fifty' genoemd, kwam door het enthousiasme van heel veel (foto)bloggers al vrij vlot op mijn wishlist terecht.
Dat zou een mooi verjaardag kadootje zijn ;)!

Maar het liep een beetje anders want vorige week had ik al een nieuwe lens in huis en mijn verjaardag duurt nog een paar maand :O
En het is niet de 'plastic fantastic' maar zijn grote broer, de EF 50mm f/1.4 USM, geworden.
Mede door de leuke cashback actie van Canon kon ik de verleiding niet langer weerstaan ;)

Gelukkig was ik er al op voorbereid dat je niet zo 1, 2, 3 prachtige foto's maakt met deze lens en ja, wat mij betreft klopt dat. Ik vind het erg moeilijk om hem scherp te stellen.
En hij heeft een vast brandpunt dus je kunt niet in- of uitzoomen en daardoor moet je zelf meer in beweging komen.
Dat is wel goed voor de lijn en de creativiteit ;)


Zoals je hierboven, in de eerste test shot die ik maakte, kunt zien moet ik nog heel veel oefenen met deze lens (en ik had mijn ramen ook wel even mogen lappen *lol*).

Geen opmerkingen

Mogelijk gemaakt door Blogger.
Top